UWAGA!
Ważne informacje dla uczniów, rodziców i opiekunów prawnych.
Przekazujemy Państwu ważne informacje Dyrektora ZSZiO im. KZL w Lubaniu, dotyczące aktualizacji i weryfikacji zasad zdalnego nauczania zgodnie z bieżącym stanem prawnym i potrzebami.
W załączeniu przesyłam dokument, który zawiera:
1.Kontakt ze szkołą.
2.Bezpieczeństwo uczniów oraz najważniejsze telefony ogólnopolskie i lubańskiego systemu wsparcia.
3.Kontakt w sprawach wychowawczych (pomoc psychologiczno–pedagogiczna).
4.Pomoc techniczna.
5.Konsultacje z nauczycielami.
6.Organizacja praktyk zawodowych w technikum.
7.Organizacja kształcenia zawodowego w branżowej szkole I – go stopnia.
8.Organizacja pracy biblioteki.
Pozdrawiam
Lidia Błażków
dyrektor szkoły
ORGANIZACJA PRACY SZKOŁY OD 26.10.2020r.
NAUCZANIE ZDALNE
W związku z zawieszeniem zajęć w ZSZiO im. KZL w Lubaniu z powodu pandemii, podajemy ważne numery telefonów i mailowe adresy kontaktowe:
1. Kontakt ze szkołą:
Sekretariat szkoły tel. 75/722 25 30
Adres e-mail szkoły –
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.
2. Bezpieczeństwo uczniów oraz najważniejsze telefony ogólnopolskie i lubańskiego systemu wsparcia:
Za bezpieczeństwo ucznia i udział w zajęciach podczas zdalnego nauczania odpowiadają rodzice i opiekunowie prawni (art. 35 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 Prawo Oświatowe). W obecnym czasie, priorytetem jest zdrowie uczniów, co wiąże się z przestrzeganiem zasad i zaleceń zdrowotnych zawartych w wytycznych Głównego Inspektora Sanitarnego, Ministerstwa Zdrowia i Ministerstwa Edukacji Narodowej.
Realizacja obowiązku nauki wymaga codziennego uczestnictwa uczniów w zajęciach. Frekwencja jest odnotowywana w e-dzienniku. Nieobecności są usprawiedliwiane na dotychczasowych zasadach.
INSTYTUCJE POMOCOWE W SYTUACJACH KRYZYSOWYCH
NAZWA INSTYTUCJI
|
NUMER TELEFONU
|
Powiatowa Stacja Sanitarno- Epidemiologiczna w Lubaniu
|
Numer alarmowy 696 476 475 wyłącznie do przyjmowania zgłoszeń o zaistnieniu zagrożenia zdrowia publicznego
|
Infolinia Funduszu Zdrowia
|
800 190 590 dotyczący postepowania w sytuacji podejrzenia zakażenia koronawirusem
|
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Lubaniu
|
75 646 51 10
|
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Lubaniu
|
75 64 61 170
75 64 61 171
|
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Lubaniu
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Lubaniu
|
75 646 46 36
75 722 21 50
|
Komenda Powiatowa Policji w Lubaniu
|
75 722 90 00
|
Wielospecjalistyczny Szpital Samodzielny Publiczny Zespół Opieki Zdrowotnej w Zgorzelcu
Oddział Psychiatryczny dla Dzieci
Poradnia Zdrowia Psychicznego dla Dzieci I Młodzieży
|
571 334 879
756 494 706
|
Wojewódzki Szpital dla Nerwowo i Psychicznie Chorych w Bolesławcu
Oddział Psychiatryczny dla Dzieci i Młodzieży
|
+48 571 306 307
|
Fundacja " Dajemy dzieciom siłę"
dla dzieci i młodzieży do 18 r. ż.
dla rodziców i nauczycieli:
|
116 111
www.116111.pl
800 100 100
www.800100100.pl
|
ITAKA – antydepresyjny telefon zaufania
|
tel. 22 484 88 01
czynny w poniedziałki i czwartki od 17.00 do 20.00
800 70 2222
numer całodobowy
|
Telefon Zaufania dla Osób Dorosłych w Kryzysie Emocjonalnym
|
116 123
|
3.Kontakt w sprawach wychowawczych (pomoc psychologiczno – pedagogiczna)
Wszyscy uczniowie szkoły mogą korzystać z pomocy psychologiczno – pedagogicznej w formie zdalnej - wychowawcy, psychologa, pedagoga i specjalistów (logopedia, terapia pedagogiczna, rewalidacja oraz zajęcia dydaktyczno – wyrównawcze) wg obowiązującego planu pracy szkołyi harmonogramów.
Kontakt za pomocą Classroom, dziennika elektronicznego lub e-mailowo.
.
TERAPIA PEDAGOGICZNA
Prowadząca: Sylwia Kowalska
L.p.
|
Grupy
|
Klasa
|
Godzina realizacji
|
1.
|
Grupa 1
|
2 A BS +2 LW
|
1 lekcja poniedziałek
|
2.
|
Grupa 2
|
2 TIp+2 B BS + 2 TGg
|
9 lekcja środa
|
3.
|
Grupa 3
|
2 C BS+ 2 TRg + 3 TR
|
9 lekcja czwartek
|
TERAPIA PEDAGOGICZNA - indywidualna
Prowadząca: Katarzyna Wergieluk
L.p.
|
Terapia indywidualna
|
Klasa
|
Godzina realizacji
|
1
|
Terapia indywidualna
|
2 C BS
|
2 lekcja poniedziałek
|
2
|
Terapia indywidualna
|
2 A BS
|
8 lekcja poniedziałek
|
3
|
Terapia indywidualna
|
1 B BS
|
8 lekcja środa
|
4.
|
Terapia indywidualna
|
1 A BS
|
1 lekcja piątek
|
TERAPIA LOGOPEDYCZNA - indywidualna
Prowadząca: Kamila Małek
L.p.
|
Terapia indywidualna
|
Klasa
|
Godzina realizacji
|
1
|
Terapia indywidualna
|
2 C BS
|
2 lekcja poniedziałek
|
2
|
Terapia indywidualna
|
2 C BS
|
3 lekcja poniedziałek
|
3
|
Terapia indywidualna
|
2 A BS
|
5 lekcja poniedziałek
|
ZAJĘCIA REWALIDACYJNE
Prowadząca: Aleksandra Kliś
L.p.
|
Zajęcia rewalidacyjne
|
Klasa
|
Godzina realizacji
|
1
|
Zajęcia rewalidacyjne
|
2 C BS
|
9 lekcja poniedziałek
|
2
|
Zajęcia rewalidacyjne
|
1 A BS
|
7 lekcja wtorek
|
3
|
Zajęcia rewalidacyjne
|
2 TI p
|
9 lekcja czwartek
|
ZAJĘCIA REWALIDACYJNE
Prowadząca: Kamila Widzisz
L.p.
|
Zajęcia rewalidacyjne
|
Klasa
|
Godzina realizacji
|
1
|
Zajęcia rewalidacyjne
|
2 C BS
|
1 lekcja poniedziałek
4 lekcja piątek
|
4. Pomoc techniczna:
Numery telefonów i harmonogram konsultacji z informatykami:
Imię i nazwisko nauczyciela/telefon
|
Poniedziałek
|
Wtorek
|
Środa
|
Czwartek
|
Piątek
|
Mirosław Nir
tel. 601 480 994
|
|
8.00-8.45
|
11.50-12.35
|
|
12.45-13.30
|
Magdalena Sibilska
tel. 792 810 328
|
13.30 – 14.15
|
|
|
10.35 – 11.15
|
|
Ewa Żuławska
tel. 604 759 137
|
|
10.55 – 11.40
|
|
8.00 – 8.45
|
|
5. Konsultacje z nauczycielami:
Konsultacje zdalne poprzez dziennik elektroniczny z nauczycielami dla uczniów i rodziców:
Lp.
|
Imię i nazwisko nauczyciela
|
Poniedziałek
|
Wtorek
|
Środa
|
Czwartek
|
Piątek
|
-
|
Anna Bednarska
|
|
lekcja 7
|
|
|
|
-
|
Anna Borczyk
|
lekcja 9
|
|
|
|
|
-
|
Izabela Byk
|
|
lekcja 8
|
|
|
|
-
|
Michał Cybulski
|
|
|
|
lekcja 9
|
|
-
|
Grażyna Danilecka
|
|
|
|
|
|
-
|
Izabella Gawron
|
|
|
|
lekcja 9
|
|
-
|
Małgorzata Gut-Twardowska
|
|
|
|
lekcja 9
|
|
-
|
Aleksandra Grochala-Hawrylewicz
|
|
|
|
lekcja 8
|
|
-
|
Anna Grzegrzółka
|
|
lekcja 9
|
|
|
|
-
|
Urszula Hetnar
|
|
|
lekcja 8
|
|
|
-
|
Aneta Ignaciuk
|
|
|
|
|
lekcja 9
|
-
|
Aleksandra Jabłońska
|
lekcja 8
|
|
|
|
|
-
|
Agnieszka Jasińska- Dinsber
|
lekcja 9
|
|
|
|
|
-
|
Katarzyna Jaskółowska
|
|
lekcja 8
|
|
|
|
-
|
Marta Kabata
|
|
|
|
lekcja 8
|
|
-
|
Jan Jaworski
|
|
|
|
|
lekcja 7
|
-
|
Aleksandra Kalinowska
|
|
|
|
|
|
-
|
Beata Kwiecińska
|
|
|
|
lekcja 7
|
|
-
|
Piotr Kozaczuk
|
|
|
|
lekcja 7
|
|
-
|
Mariusz Korecki
|
lekcja 7
|
|
|
|
|
-
|
Arkadiusz Kosim
|
lekcja 1
|
|
|
|
|
-
|
Paweł Łupicki
|
lekcja 1
|
|
|
|
|
-
|
Kamila Małek
|
lekcja 8
|
|
|
|
|
-
|
Magdalena Masłowska
|
|
|
|
|
lekcja 9
|
-
|
Anna Matoga
|
|
lekcja 8
|
|
|
|
-
|
Monika Mela
|
|
|
lekcja 9
|
|
|
-
|
Mirosław Nir
|
|
|
lekcja 9
|
|
|
-
|
Edyta Orzechowska
|
|
|
|
lekcja 9
|
|
-
|
Monika Ozga
|
|
lekcja 8
|
|
|
|
-
|
Monika Połetek
|
|
|
|
|
lekcja 9
|
-
|
Anna Prejbisz
|
lekcja 8
|
|
|
|
|
-
|
Aneta Rowińska
|
|
|
|
|
|
-
|
Grażyna Redźko
|
lekcja 7
|
|
|
|
|
-
|
Agnieszka Rutkiewicz
|
|
|
lekcja 7
|
|
|
-
|
Konrad Rutkiewicz
|
|
|
|
|
lekcja 9
|
-
|
Radosław Ryżewski
|
|
|
|
|
lekcja 9
|
-
|
Tomasz Sadowski
|
|
|
lekcja 9
|
|
|
-
|
Grażyna Sawicka
|
|
|
|
lekcja 7
|
|
-
|
Magdalena Sibilska
|
|
lekcja 7
|
|
|
|
-
|
Monika Siedlecka
|
|
lekcja 9
|
|
|
|
-
|
Grzegorz Sikorski
|
lekcja 9
|
|
|
|
|
-
|
Eliza Sławińska
|
|
|
|
lekcja 1
|
|
-
|
Iwona Szwarczyńska
|
|
|
lekcja 9
|
|
|
-
|
Marta Szymańska
|
lekcja 7
|
|
|
|
|
-
|
Katarzyna Wergieluk
|
lekcja 9
|
|
|
|
|
-
|
Agnieszka Węgłowska
|
|
|
|
lekcja 8
|
|
-
|
Mariusz Wierzchosławski
|
|
|
|
|
lekcja 9
|
-
|
Kamila Widzisz
|
|
|
|
|
lekcja 8
|
-
|
Zuzanna Witwicka
|
lekcja 9
|
|
|
|
|
-
|
Barbara Zaton
|
|
|
lekcja 8
|
|
|
-
|
Dorota Zawieja
|
|
|
lekcja 9
|
|
|
-
|
Joanna Zdanowicz
|
|
lekcja 9
|
|
|
|
-
|
Ewa Żuławska
|
|
|
|
lekcja 8
|
|
6. Organizacja praktyk zawodowych w technikum.
a)Od 26.10.2020r. wprowadzone zostają zmiany w organizacji i harmonogramie praktyk zawodowych.
b) W przypadku, gdynie będzie możliwe odbycie praktyk zawodowych w rzeczywistych, stacjonarnych warunkach pracy i zgodnie ze zmienionym harmonogramem, praktyki zawodowe będą realizowane zdalnie - w formie projektu edukacyjnego lub wirtualnego przedsiębiorstwa, mogą być także zaliczone na podstawie dotychczasowego doświadczenia zawodowego bądź zrealizowanego wcześniej wolontariatu lub stażu zawodowego.
Praktyki zawodowe zaplanowane do realizacji w okresie całkowitych ograniczeń związanych z COVID-19są przesunięte na okres, w którym będzie możliwe odbycie praktycznej nauki zawodu w rzeczywistych, stacjonarnych warunkach pracy, i powinny zostać zrealizowane do końca roku szkolnego 2020/2021. W związku z tym uczniowie klasy 2TLG mający rozpocząć praktykę zawodową od 16.11.2020 r. uczestniczą w zajęciach zdalnych wg obowiązującego planu zajęć dydaktycznych.
Wprowadzone zostają zmiany w terminarzu praktyk zawodowych . W przypadku realizacji praktyk zawodowych w okresie ferii letnich czas trwania zajęć dydaktyczno-wychowawczych dla uczniów odbywających praktyki ulega skróceniu. W przypadku znacznego przedłużenia przerwy w nauczaniu stacjonarnym w szkołach i braku możliwości realizacji praktyk zawodowych w zakładach pracy praktyki te będą realizowane zdalnie w formie projektu edukacyjnego lub wirtualnego przedsiębiorstwa. Mogą być także zaliczone na podstawie dotychczasowego doświadczenia zawodowego bądź zrealizowanego wcześniej wolontariatu lub stażu zawodowego.
Nowy terminarz praktyk zawodowychw roku szkolnym 2020/21 - zmiana od 26.10.2020 r.
lp.
|
klasa
|
zawód
|
podstawa programowa /zakres kwalifikacji
|
wymiar godzin
|
nowy planowany termin
|
1.
|
2TIg
|
technik informatyk
|
2019/INF.02
|
140
|
01.02-26.02.2021
|
2.
|
2TRg
|
technik reklamy
|
2019/PGF.07
|
140
|
01.03-26.03.2021
|
3.
|
3TI
|
technik informatyk
|
2017/EE.09
|
160
|
04.05-31.05.2021
|
4.
|
3TL
|
technik logistyk
|
2017/AU.22 i AU.32
|
160
|
17.05 -12.06.2021
bez 11.06.2021
|
5.
|
3TR
|
technik organizacji reklamy
|
2017/AU. 29 i AU.30
|
160
|
17.05 -12.06.2021
bez 11.06.2021
|
6.
|
3TH
|
technik hotelarstwa
|
2017/TG.13
|
160
|
17.05 -12.06.2021
bez 11.06.2021
|
7.
|
3TG
|
technik żywienia i usług gastronomicznych
|
2017/TG.07 i TG.16
|
160
|
17.05 -12.06.2021
bez 11.06.2021
|
8.
|
2TLg
|
technik logistyk
|
2019/ SPL.01
|
140
|
28.06-24.07.2021
|
*Terminy realizacji praktyk zawodowych mogą ulec zmianie z przyczyn organizacyjnych, bądź wytycznych MEN.
7. Organizacja kształcenia zawodowego w branżowej szkole I stopnia.
Kształcenie zawodowe uczniów branżowej szkoły 1 stopnia od 24.10.2020r. do odwołania
a)Uczniowie branżowych szkół I stopnia będący młodocianymi pracownikami są zwolnieni z obowiązku świadczenia pracy na mocy art. 15f specustawy z dnia 2 marca 2020 r.
o szczególnych rozwiązaniach związanych z COVID-19.
b)Zajęcia z zakresu teoretycznego dokształcania zawodowego są prowadzone z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość.
8. Organizacja pracy biblioteki
1) Nauczyciele bibliotekarze pracują zgodnie z bieżącym harmonogramem pracy:
PONIEDZIAŁEK
|
7.50 – 15.30
|
WTOREK
|
8.00 – 15.00
|
ŚRODA
|
7.50– 15.30
|
CZWARTEK
|
7.55 – 15.35
|
PIĄTEK
|
7.50 – 14.30
|
2) Nauczyciele bibliotekarze udostępniają za pomocą e-dziennika i na stronie internetowej szkoły z zakładce ZDALNA NAUKA (BIBLIOTEKA) listy narzędzi i technologii informacyjno – komunikacyjnych wspierających edukację uczniów i pracę nauczycieli
3) Uczniowie i nauczyciele mogą kontaktować się w ww. sprawach z nauczycielami bbliotekarzami[Aleksandra Grochala – Hawrylewicz, Anna Prejbisz, Edyta Juncewicz – Trela, Urszula Hetnar] za pomocą e-dziennika.
Szczegółowe informacje dotyczące zasad zdalnego nauczania zostały skierowane
do rodziców/opiekunów oraz uczniów za pomocą dziennika elektronicznego
w dniu 23.10.2020r.
Pozdrawiam
Lidia Błażków
dyrektor szkoły