UWAGA! Ważne informacje
UWAGA!
Ważne informacje dla uczniów, rodziców i opiekunów prawnych.
Przekazujemy Państwu ważne informacje Dyrektora ZSZiO im. KZL w Lubaniu, dotyczące aktualizacji i weryfikacji zasad zdalnego nauczania zgodnie z bieżącym stanem prawnym i potrzebami.
W załączeniu przesyłam dokument, który zawiera:
1.Kontakt ze szkołą.
2.Bezpieczeństwo uczniów oraz najważniejsze telefony ogólnopolskie i lubańskiego systemu wsparcia.
3.Kontakt w sprawach wychowawczych (pomoc psychologiczno–pedagogiczna).
4.Pomoc techniczna.
5.Konsultacje z nauczycielami.
6.Organizacja praktyk zawodowych w technikum.
7.Organizacja kształcenia zawodowego w branżowej szkole I – go stopnia.
8.Organizacja pracy biblioteki.
Pozdrawiam
Lidia Błażków
dyrektor szkoły
ORGANIZACJA PRACY SZKOŁY OD 26.10.2020r.
NAUCZANIE ZDALNE
W związku z zawieszeniem zajęć w ZSZiO im. KZL w Lubaniu z powodu pandemii, podajemy ważne numery telefonów i mailowe adresy kontaktowe:
1. Kontakt ze szkołą:
Sekretariat szkoły tel. 75/722 25 30
Adres e-mail szkoły – Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.
2. Bezpieczeństwo uczniów oraz najważniejsze telefony ogólnopolskie i lubańskiego systemu wsparcia:
Za bezpieczeństwo ucznia i udział w zajęciach podczas zdalnego nauczania odpowiadają rodzice i opiekunowie prawni (art. 35 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 Prawo Oświatowe). W obecnym czasie, priorytetem jest zdrowie uczniów, co wiąże się z przestrzeganiem zasad i zaleceń zdrowotnych zawartych w wytycznych Głównego Inspektora Sanitarnego, Ministerstwa Zdrowia i Ministerstwa Edukacji Narodowej.
Realizacja obowiązku nauki wymaga codziennego uczestnictwa uczniów w zajęciach. Frekwencja jest odnotowywana w e-dzienniku. Nieobecności są usprawiedliwiane na dotychczasowych zasadach.
INSTYTUCJE POMOCOWE W SYTUACJACH KRYZYSOWYCH
NAZWA INSTYTUCJI |
NUMER TELEFONU |
Powiatowa Stacja Sanitarno- Epidemiologiczna w Lubaniu |
Numer alarmowy 696 476 475 wyłącznie do przyjmowania zgłoszeń o zaistnieniu zagrożenia zdrowia publicznego |
Infolinia Funduszu Zdrowia |
800 190 590 dotyczący postepowania w sytuacji podejrzenia zakażenia koronawirusem |
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Lubaniu |
75 646 51 10 |
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Lubaniu |
75 64 61 170 75 64 61 171 |
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Lubaniu Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Lubaniu |
75 646 46 36 75 722 21 50 |
Komenda Powiatowa Policji w Lubaniu |
75 722 90 00 |
Wielospecjalistyczny Szpital Samodzielny Publiczny Zespół Opieki Zdrowotnej w Zgorzelcu Oddział Psychiatryczny dla Dzieci Poradnia Zdrowia Psychicznego dla Dzieci I Młodzieży |
571 334 879 756 494 706 |
Wojewódzki Szpital dla Nerwowo i Psychicznie Chorych w Bolesławcu Oddział Psychiatryczny dla Dzieci i Młodzieży |
+48 571 306 307 |
Fundacja " Dajemy dzieciom siłę" dla dzieci i młodzieży do 18 r. ż. dla rodziców i nauczycieli: |
116 111 www.116111.pl 800 100 100 |
ITAKA – antydepresyjny telefon zaufania |
tel. 22 484 88 01 czynny w poniedziałki i czwartki od 17.00 do 20.00 800 70 2222 numer całodobowy |
Telefon Zaufania dla Osób Dorosłych w Kryzysie Emocjonalnym |
116 123 |
3.Kontakt w sprawach wychowawczych (pomoc psychologiczno – pedagogiczna)
Wszyscy uczniowie szkoły mogą korzystać z pomocy psychologiczno – pedagogicznej w formie zdalnej - wychowawcy, psychologa, pedagoga i specjalistów (logopedia, terapia pedagogiczna, rewalidacja oraz zajęcia dydaktyczno – wyrównawcze) wg obowiązującego planu pracy szkołyi harmonogramów.
Kontakt za pomocą Classroom, dziennika elektronicznego lub e-mailowo.
Harmonogram pracy:
pedagogów szkolnych
|
Poniedziałek |
Wtorek |
Środa |
Czwartek |
Piątek |
Sylwia Kowalska pedagog szkolny/ nauczyciel terapii pedagogicznej |
8.00-13.30
|
8.00-15.30
|
8.00-15.30
|
8.00-12.30
|
9.00-14.00
|
Monika Kruk-Bagińska psycholog/pedagog szkolny |
8.00-13.00
|
8.00-14.00
|
8.00-14.00
|
8.00-16.00
|
8.00-13.00
|
Aleksandra Kliś pedagog szkolny/doradca zawodowy/ nauczyciel zajęć rewalidacyjnych |
13.00-15.30 |
- |
- |
- |
12.30-15.45 |
TERAPIA PEDAGOGICZNA
Prowadząca: Sylwia Kowalska
L.p. |
Grupy |
Klasa |
Godzina realizacji |
1. |
Grupa 1 |
2 A BS +2 LW |
1 lekcja poniedziałek |
2. |
Grupa 2 |
2 TIp+2 B BS + 2 TGg |
9 lekcja środa |
3. |
Grupa 3 |
2 C BS+ 2 TRg + 3 TR |
9 lekcja czwartek |
TERAPIA PEDAGOGICZNA - indywidualna
Prowadząca: Katarzyna Wergieluk
L.p. |
Terapia indywidualna |
Klasa |
Godzina realizacji |
1 |
Terapia indywidualna |
2 C BS |
2 lekcja poniedziałek |
2 |
Terapia indywidualna |
2 A BS |
8 lekcja poniedziałek |
3 |
Terapia indywidualna |
1 B BS |
8 lekcja środa |
4. |
Terapia indywidualna |
1 A BS |
1 lekcja piątek |
TERAPIA LOGOPEDYCZNA - indywidualna
Prowadząca: Kamila Małek
L.p. |
Terapia indywidualna |
Klasa |
Godzina realizacji |
1 |
Terapia indywidualna |
2 C BS |
2 lekcja poniedziałek |
2 |
Terapia indywidualna |
2 C BS |
3 lekcja poniedziałek |
3 |
Terapia indywidualna |
2 A BS |
5 lekcja poniedziałek |
ZAJĘCIA REWALIDACYJNE
Prowadząca: Aleksandra Kliś
L.p. |
Zajęcia rewalidacyjne |
Klasa |
Godzina realizacji |
1 |
Zajęcia rewalidacyjne |
2 C BS |
9 lekcja poniedziałek |
2 |
Zajęcia rewalidacyjne |
1 A BS |
7 lekcja wtorek |
3 |
Zajęcia rewalidacyjne |
2 TI p |
9 lekcja czwartek |
ZAJĘCIA REWALIDACYJNE
Prowadząca: Kamila Widzisz
L.p. |
Zajęcia rewalidacyjne |
Klasa |
Godzina realizacji |
1 |
Zajęcia rewalidacyjne |
2 C BS |
1 lekcja poniedziałek 4 lekcja piątek |
4. Pomoc techniczna:
Numery telefonów i harmonogram konsultacji z informatykami:
Imię i nazwisko nauczyciela/telefon |
Poniedziałek |
Wtorek |
Środa |
Czwartek |
Piątek |
Mirosław Nir tel. 601 480 994 |
|
8.00-8.45 |
11.50-12.35 |
|
12.45-13.30 |
Magdalena Sibilska tel. 792 810 328 |
13.30 – 14.15 |
|
|
10.35 – 11.15 |
|
Ewa Żuławska tel. 575 312 250 |
|
10.55 – 11.40 |
|
8.00 – 8.45 |
|
5. Konsultacje z nauczycielami:
Konsultacje zdalne poprzez dziennik elektroniczny z nauczycielami dla uczniów i rodziców:
Lp. |
Imię i nazwisko nauczyciela |
Poniedziałek |
Wtorek |
Środa |
Czwartek |
Piątek |
Anna Bednarska |
lekcja 7 |
|||||
Anna Borczyk |
lekcja 9 |
|||||
Izabela Byk |
lekcja 8 |
|||||
Michał Cybulski |
lekcja 9 |
|||||
Grażyna Danilecka |
||||||
Izabella Gawron |
lekcja 9 |
|||||
Małgorzata |
lekcja 9 |
|||||
Aleksandra Grochala-Hawrylewicz |
lekcja 8 |
|||||
Anna Grzegrzółka |
lekcja 9 |
|||||
Urszula Hetnar |
lekcja 8 |
|||||
Aneta Ignaciuk |
lekcja 9 |
|||||
Aleksandra Jabłońska |
lekcja 8 |
|||||
Agnieszka Jasińska- Dinsber |
lekcja 9 |
|||||
Katarzyna Jaskółowska |
lekcja 8 |
|||||
Marta Kabata |
lekcja 8 |
|||||
Jan Jaworski |
lekcja 7 |
|||||
Aleksandra Kalinowska |
||||||
Beata Kwiecińska |
lekcja 7 |
|||||
Piotr Kozaczuk |
lekcja 7 |
|||||
Mariusz Korecki |
lekcja 7 |
|||||
Arkadiusz Kosim |
lekcja 1 |
|||||
Paweł Łupicki |
lekcja 1 |
|||||
Kamila Małek |
lekcja 8 |
|||||
Magdalena Masłowska |
lekcja 9 |
|||||
Anna Matoga |
lekcja 8 |
|||||
Monika Mela |
lekcja 9 |
|||||
Mirosław Nir |
lekcja 9 |
|||||
Edyta Orzechowska |
lekcja 9 |
|||||
Monika Ozga |
lekcja 8 |
|||||
Monika Połetek |
lekcja 9 |
|||||
Anna Prejbisz |
lekcja 8 |
|||||
Aneta Rowińska |
||||||
Grażyna Redźko |
lekcja 7 |
|||||
Agnieszka Rutkiewicz |
lekcja 7 |
|||||
Konrad Rutkiewicz |
lekcja 9 |
|||||
Radosław Ryżewski |
lekcja 9 |
|||||
Tomasz Sadowski |
lekcja 9 |
|||||
Grażyna Sawicka |
lekcja 7 |
|||||
Magdalena Sibilska |
lekcja 7 |
|||||
Monika Siedlecka |
lekcja 9 |
|||||
Grzegorz Sikorski |
lekcja 9 |
|||||
Eliza Sławińska |
lekcja 1 |
|||||
Iwona Szwarczyńska |
lekcja 9 |
|||||
Marta Szymańska |
lekcja 7 |
|||||
Katarzyna Wergieluk |
lekcja 9 |
|||||
Agnieszka Węgłowska |
lekcja 8 |
|||||
Mariusz Wierzchosławski |
lekcja 9 |
|||||
Kamila Widzisz |
lekcja 8 |
|||||
Zuzanna Witwicka |
lekcja 9 |
|||||
Barbara Zaton |
lekcja 8 |
|||||
Dorota Zawieja |
lekcja 9 |
|||||
Joanna Zdanowicz |
lekcja 9 |
|||||
Ewa Żuławska |
lekcja 8 |
6. Organizacja praktyk zawodowych w technikum.
a)Od 26.10.2020r. wprowadzone zostają zmiany w organizacji i harmonogramie praktyk zawodowych.
b) W przypadku, gdynie będzie możliwe odbycie praktyk zawodowych w rzeczywistych, stacjonarnych warunkach pracy i zgodnie ze zmienionym harmonogramem, praktyki zawodowe będą realizowane zdalnie - w formie projektu edukacyjnego lub wirtualnego przedsiębiorstwa, mogą być także zaliczone na podstawie dotychczasowego doświadczenia zawodowego bądź zrealizowanego wcześniej wolontariatu lub stażu zawodowego.
Praktyki zawodowe zaplanowane do realizacji w okresie całkowitych ograniczeń związanych z COVID-19są przesunięte na okres, w którym będzie możliwe odbycie praktycznej nauki zawodu w rzeczywistych, stacjonarnych warunkach pracy, i powinny zostać zrealizowane do końca roku szkolnego 2020/2021. W związku z tym uczniowie klasy 2TLG mający rozpocząć praktykę zawodową od 16.11.2020 r. uczestniczą w zajęciach zdalnych wg obowiązującego planu zajęć dydaktycznych.
Wprowadzone zostają zmiany w terminarzu praktyk zawodowych . W przypadku realizacji praktyk zawodowych w okresie ferii letnich czas trwania zajęć dydaktyczno-wychowawczych dla uczniów odbywających praktyki ulega skróceniu. W przypadku znacznego przedłużenia przerwy w nauczaniu stacjonarnym w szkołach i braku możliwości realizacji praktyk zawodowych w zakładach pracy praktyki te będą realizowane zdalnie w formie projektu edukacyjnego lub wirtualnego przedsiębiorstwa. Mogą być także zaliczone na podstawie dotychczasowego doświadczenia zawodowego bądź zrealizowanego wcześniej wolontariatu lub stażu zawodowego.
Nowy terminarz praktyk zawodowychw roku szkolnym 2020/21 - zmiana od 26.10.2020 r.
lp. |
klasa |
zawód |
podstawa programowa /zakres kwalifikacji |
wymiar godzin |
nowy planowany termin |
1. |
2TIg |
technik informatyk |
2019/INF.02 |
140 |
01.02-26.02.2021
|
2. |
2TRg |
technik reklamy |
2019/PGF.07 |
140 |
01.03-26.03.2021
|
3. |
3TI |
technik informatyk
|
2017/EE.09 |
160 |
04.05-31.05.2021 |
4. |
3TL |
technik logistyk
|
2017/AU.22 i AU.32 |
160 |
17.05 -12.06.2021 bez 11.06.2021 |
5. |
3TR |
technik organizacji reklamy |
2017/AU. 29 i AU.30 |
160 |
17.05 -12.06.2021 bez 11.06.2021 |
6. |
3TH |
technik hotelarstwa
|
2017/TG.13 |
160 |
17.05 -12.06.2021 bez 11.06.2021 |
7. |
3TG |
technik żywienia i usług gastronomicznych |
2017/TG.07 i TG.16 |
160 |
17.05 -12.06.2021 bez 11.06.2021 |
8. |
2TLg |
technik logistyk |
2019/ SPL.01 |
140 |
28.06-24.07.2021
|
*Terminy realizacji praktyk zawodowych mogą ulec zmianie z przyczyn organizacyjnych, bądź wytycznych MEN.
7. Organizacja kształcenia zawodowego w branżowej szkole I stopnia.
Kształcenie zawodowe uczniów branżowej szkoły 1 stopnia od 24.10.2020r. do odwołania
a)Uczniowie branżowych szkół I stopnia będący młodocianymi pracownikami są zwolnieni z obowiązku świadczenia pracy na mocy art. 15f specustawy z dnia 2 marca 2020 r.
o szczególnych rozwiązaniach związanych z COVID-19.
b)Zajęcia z zakresu teoretycznego dokształcania zawodowego są prowadzone z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość.
8. Organizacja pracy biblioteki
- 1)Nauczyciele bibliotekarze pracują zgodnie z bieżącym harmonogramem pracy:
PONIEDZIAŁEK |
7.50 – 15.30 |
WTOREK |
8.00 – 15.00 |
ŚRODA |
7.50– 15.30 |
CZWARTEK |
7.55 – 15.35 |
PIĄTEK |
7.50 – 14.30 |
- 2)Nauczyciele bibliotekarze udostępniają za pomocą e-dziennika i na stronie internetowej szkoły z zakładce ZDALNA NAUKA (BIBLIOTEKA) listy narzędzi i technologii informacyjno – komunikacyjnych wspierających edukację uczniów i pracę nauczycieli
- 3)Uczniowie i nauczyciele mogą kontaktować sięww. sprawach z nauczycielami bbliotekarzami[Aleksandra Grochala – Hawrylewicz, Anna Prejbisz, Edyta Juncewicz – Trela, Urszula Hetnar] za pomocą e-dziennika.
Szczegółowe informacje dotyczące zasad zdalnego nauczania zostały skierowane
do rodziców/opiekunów oraz uczniów za pomocą dziennika elektronicznego
w dniu 23.10.2020r.