A- A A+

j

n

y

Zespół Szkół Zawodowych i Ogólnokształcących im. Kombatantów Ziemi Lubańskiej w Lubaniu
Liceum ogólnokształcące o profilu proobronnym z elementami ratownictwa medycznego
Technikum organizacji reklamy
Technikum hotelarskie
Technikum gastronomiczne
Liceum ogólnokształcące ratownictwo medyczne i promocja zdrowia
Technikum informatyczne
Branżowa Szkoła I stopnia
Technikum logistyczne
Drukuj

WYCIECZKA - KOŁOBRZEG 2016

Opublikowano w Aktualności

G A L E R I A
Wycieczka do Kołobrzegu Wycieczka do Kołobrzegu
Od 31 maja do 03 czerwca 2016 r. grupa uczniów z klas Liceum Ogólnokształcącego proobronnego i ratownictwa medycznego była na wycieczce na Pomorzu Zachodnim. Wycieczka była nagrodą dla uczniów za dobre wyniki w nauce. Gościny udzielił nam Zespół Szkół im. Maciej Rataja w Gościnie. Naszym przewodnikiem po Kołobrzegu był pan ppłk SG rez. Marek Michalski, który koordynuje szkolenie uczniów z zakresu wiedzy o straży granicznej.
     Pierwszego dnia zwiedzaliśmy port jachtowy Marina Solna i port pasażerski w Kołobrzegu.  Mogliśmy też podziwiać piękne widoki z Latarni Morskiej. Przespacerowaliśmy się uroczą kołobrzeską starówką i odwiedziliśmy Bazylikę konkatedralną Wniebowzięcia Najświętszej Maryi Panny.

Drugiego dnia odwiedziliśmy Morski Oddział Straży Granicznej, gdzie spotkaliśmy się z Komendantem Morskiego Oddziału Straży Granicznej - kontradmirałem SG Piotrem Stockim oraz Komendantem Placówki – ppłk SG Romanem Biernackim oraz poznaliśmy zadania tej placówki. Mieliśmy też niepowtarzalną okazję zobaczenia izby zatrzymań. Po południu w Gościnie uczestniczyliśmy w dniu sportu z okazji dnia dziecka. Były mniej poważne gry i zabawy np. rzut jajkiem na odległość, przeciąganie liny, sztafeta w workach i rzut gumowcem i poważny mecz w piłkę nożną - drużyna z Gościna kontra Lubań (0:2).  Na koniec wspólnie usiedliśmy przy ognisku.
     Trzeciego dnia plażowaliśmy i wypłynęliśmy na otwarte morze statkiem wycieczkowym Monika III.
Czwartego dnia, niestety ostatniego, zwiedzaliśmy Muzeum Oręża Polskiego. Mieliśmy okazję zobaczyć kolekcje broni drzewcowej, obuchowej, siecznej, kolnej, miotającej i palnej, a także uzbrojenie, oporządzenie i mundury żołnierzy polskich z I i II wojny światowej.
    Wyjazd został zorganizowany dzięki przychylności pani dyrektor Lidii Błażków i komendanta Ośrodka Szkoleń Specjalistycznych Straży Granicznej w Lubaniu pana płk SG Marka Woszczatyńskiego.  Bardzo dziękujemy.