A- A A+

Film promocyjny

 

 

F

i

l

m

 

p

r

o

m

o

c

y

j

n

y

Zespół Szkół Zawodowych i Ogólnokształcących im. Kombatantów Ziemi Lubańskiej w Lubaniu
Zespół Szkół Zawodowych i Ogólnokształcących im. Kombatantów Ziemi Lubańskiej w Lubaniu
Liceum ogólnokształcące o profilu proobronnym z elementami ratownictwa medycznego
Technikum organizacji reklamy
Technikum hotelarskie
Technikum hotelarskie
Technikum gastronomiczne
Technikum gastronomiczne
Liceum ogólnokształcące ratownictwo medyczne i promocja zdrowia
Technikum informatyczne
Branżowa Szkoła I stopnia
Technikum logistyczne
Drukuj

Efekty ewaluacji w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych im. Kombatantów Ziemi Lubańskiej

Opublikowano w Aktualności

     Czerwiec w szkole jest czasem podsumowań, refleksji, oceny. Dla wielu uczniów to również czas wyboru kolejnej ścieżki edukacyjnej, kolejnego miejsca, w którym będą zdobywać wiedzę i doświadczenie. W szkole uczeń spędza znaczną część swojego życia, dlatego warto zadbać, by jego wybór był wyborem mądrym, by szkoła była miejscem przyjaznym, o twórczej atmosferze i wysokim poziomie nauczania. Ocenie czasem, więc podlega nie tylko uczeń, któremu stopnie stawiają nauczyciele, ale i szkoła, której procesy edukacyjne nadzoruje kuratorium oświaty.

      W tym roku szkolnym Kuratorium Oświaty we Wrocławiu oceniło pracę Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych im. Kombatantów Ziemi Lubańskiej. Była to na przestrzeni dwóch ostatnich lat druga szkoła ponadgimnazjalna naszego powiatu, która została poddana procesowi tzw. ewaluacji. Badaniu, wynikającemu z nadzoru pedagogicznego, poddano wymaganie nr 2 „Procesy edukacyjne są zorganizowane w sposób sprzyjający uczeniu się”, czyli metody pracy, indywidualne podejście i atmosferę. Wynik, jaki uzyskał Zespół Szkół im. Kombatantów Ziemi Lubańskiej, okazał się najlepszy w powiecie, ponieważ każda ze szkół funkcjonujących w Zespole – liceum, technikum i zasadnicza szkoła zawodowa otrzymały ocenę „B”, co odpowiada uczniowskiej piątce. O tak spektakularnym wyniku wszyscy nieśmiało marzyli, biorąc pod uwagę codzienną ciężką pracę, jaką wykonują Dyrektor Szkoły-Pani Lidia Błażków wraz z gronem pedagogicznym i najważniejszymi w procesie edukacyjnym osobami – uczniami, ale równocześnie zdając sobie sprawę z mocno „wyśrubowanych” kryteriów oceny, niewielu wierzyło, że marzenia te mogą się spełnić. Okazało się jednak, że jak głosi porzekadło, marzenia się spełniają i lata codziennej, często trudnej, pracy dydaktycznej przyniosły wyśmienity efekt.

     Proces ewaluacji placówki oświatowej jest procesem bardzo złożonym, trwa kilka tygodni i dzieli się na trzy etapy, w trakcie, których badania placówki dokonuje zespół wizytatorów. W pierwszym etapie wizytatorzy ustalają harmonogram badania, zapoznają się z dokumentami dostarczonymi przez dyrekcję, ale też np. ze stroną internetową szkoły czy innymi materiałami informacyjnymi dotyczącymi placówki. Wizytatorzy podczas wstępnych spotkać przeprowadzają rozmowy z nauczycielami i innymi pracownikami szkoły, uczniami i ich rodzicami. Kolejny etap ewaluacji to obserwacja pracy w szkole. Wizytatorzy rozmawiają i przeprowadzają ankiety wśród reprezentantów różnych grup szkolnej społeczności. Warto dodać, że te badania są w pełni anonimowe. Ankiety wypełniane są za pośrednictwem platformy internetowej. Wizytatorzy prowadzą też obserwację: pracę na lekcji, atmosferę na przerwach, na boisku szkolnym oraz w bezpośrednim otoczeniu szkoły. Potem następuje etap analizy zebranych danych. Na ich podstawie powstaje raport z ewaluacji placówki. Jego wstępna wersja jest przedstawiana dyrektorowi i członkom rady pedagogicznej szkoły, którzy mogą zgłosić swoje uwagi. Dopiero potem opracowywany jest ostateczny raport, który trafia m.in. do kuratorium i do władz samorządowych. Zostaje też udostępniony w internecie. Raport z tegorocznej ewaluacji w ZSP im. KZL w całości można przeczytać na stronie www.npseo.pl. Wizytatorzy opisali szkołę w samych superlatywach, co poświadczają zacytowane poniżej wnioski z raportu:

Nauczyciele planują i organizują procesy edukacyjne wdrażając różne sposoby wspierania uczniów,co skutkuje dużą ich aktywnością oraz poczuciem odpowiedzialności za własny rozwój.

Nauczyciele udzielają pomocy i wsparcia adekwatnego do potrzeb psychofizycznych i zainteresowań uczniów,potrafią zaciekawić przekazywanymi treściami, zrozumiale tłumaczą zagadnienia, udzielają informacji zwrotnej,co powoduje, że uczniowie posiadają umiejętność samodzielnego uczenia się.

 Uczniowie wiedzą, czego mają się nauczyć na lekcjach oraz według jakich zasad będą oceniani, co zachęca ich do aktywnego i świadomego udziału w nich.

 Realizowane w szkole nowatorskie działania dydaktyczno – wychowawcze dają uczniom możliwość rozwoju kompetencji i przygotowanie do satysfakcjonującego funkcjonowania we współczesnym świecie.”

 Jako mieszkańcy ziemi lubańskiej możemy być dumni z tego, że część z nas ukończyła, część właśnie uczęszcza, a spora część od września rozpocznie naukę w tak świetnej szkole. Gratulujemy KZL-owi kolejnego sukcesu!!!