A- A A+

j

n

y

Zespół Szkół Zawodowych i Ogólnokształcących im. Kombatantów Ziemi Lubańskiej w Lubaniu
Liceum ogólnokształcące o profilu proobronnym z elementami ratownictwa medycznego
Technikum organizacji reklamy
Technikum hotelarskie
Technikum gastronomiczne
Liceum ogólnokształcące ratownictwo medyczne i promocja zdrowia
Technikum informatyczne
Branżowa Szkoła I stopnia
Technikum logistyczne
Drukuj

Wieści z Irlandii

Opublikowano w Aktualności

Od połowy września uczniowie klasy II Technikum Hotelarskiego, pod opieką pani Katarzyny Jaskółowskiej, odbywają praktykę zawodową w miejscowości Derry w Irlandii Północnej. Powrót naszych „emigrantów” planowany jest w połowie października. Swój dotychczasowy pobyt na wyspie relacjonują tak…

„Przyjmowała nas szkoła językowa Foyle International, która zaopiekowała się nami i zapewniła miejsca pracy w hotelach w całym mieście. Zawsze przyjaźni i pomocni pracownicy szkoły sprawili, że nasz pobyt jest wielką przyjemnością.

Pracując i mieszkając w Derry, którego inna nazwa brzmi Londonderry, nauczyliśmy się wielu nowych umiejętności i zdobyliśmy nowe doświadczenia, ale także poznaliśmy ciekawych ludzi, „podszlifowaliśmy” język oraz zwiedziliśmy wiele niezwykłych zakątków tego pięknego miasta.

Na początku naszego pobytu odwiedziliśmy stolicę Irlandii Północnej, Belfast. Obejrzeliśmy tu interesujące wystawy w Muzeum Narodowym, wzięliśmy udział w kilku wydarzeniach Autumn Fair (Targów Jesiennych) odbywających się w Ogrodzie Botanicznym, ale najbardziej podobał nam się charytatywny koncert lokalnego zespołu muzycznego zorganizowany na wolnym powietrzu. Otoczenie imponującego ratusza, uśmiechnięci i przyjaźni przechodnie sprawili, że ten dzień będziemy długo pamiętać.

Przez większość naszego pobytu cieszyliśmy się słoneczną pogodą, więc w wolnym czasie często spacerowaliśmy po Derry, słynnym Mostem Pokoju przechodziliśmy na drugą stronę miasta, tzw. River Side, i spędzaliśmy popołudnia w uroczym St. Columb's Park.

Do naszego powrotu do Polski zostało jeszcze tylko kilka dni, więc żyjemy już troszkę w „gorączce podróżnej”, jednak będzie nam trudno opuścić to szczególne miasto. Przeżyliśmy tu wiele wspaniałych chwil i pobyt w Derry na zawsze zostanie w naszej pamięci jako przepiękne przeżycie”.

A my w KZL-u za Wami tęsknimy i czekamy na więcej informacji i wrażeń, którymi z pewnością podzielicie się z nami już po powrocie do kraju! POZDRAWIAMY Z POLSKI !!! :-)